kereyağı nedir, evde kereyağı yapımı


Kereyağı nedir, evde kereyağı yapımı: Dilimizde tereyağı veya kereyağı aynı anlamı ifade eder. Günlük konuşmalarımızda daha çok tereyağı sözcüğünü kullanırız. Ve belki de, toplum içerisinde kereyağı'nın ne olduğunu bilmeyenlerde olabilir. Kereyağı anadolu köylerinde bilinir, yaşlılar daha çok kullanır bu sözcüğü. Özellikle sofraya konan yemeklerin kereli olup olmadığı sorulur. Kere, tereyağının eritildikten sonra tavanın tabanında kalan tortusudur. Eritilen her tereyağında bu tortu oluşmaz, tortu oluşturan tereyağı başka bir yöntemle yapılır. Bu nedenle, kereyağının damağımda bıraktığı izden dolayı klasik tatlar diyorum.

Köylerde kereyağı ile yapılan bütün yemekler lezzetli olur. Hele bulgur pilavı, yoğurtlu gözleme , peynirli gözleme ve ekşili hamurdan yapılan yağlı bazlamanın lezzeti katmer katmer olur. Şehir şartlarında kereyağına ulaşmak mümkün olmadığı için, resimde görünen kereyağını süzme yoğurt, yoğurt ve Trabzon tereyağını kullanarak kendim yapıyorum. Bu kereyağını ilkten kendi kendime icad ettiğimi sanmıştım, meğer bu yöntemi kullananlar arasında en son mucid olduğumu sonradan öğrendim. Tarifim belki ilgilenenlere bir ışık olabilir, hadi bakalım ışığımı çakıyorum.

kereli yağ malzemesi
  1. bir kaşık tereyağı
  2. bir kaşık yoğurt
  3. tuz

kereli yağın yapılması
  1. tava içerisine tereyağını koyun ve ısıtın
  2. üzerine yoğurt, ardından tuzu ilave edin ve bir güzel karıştırın,
  3. ağır ateşte yoğurtun suyu uçuncaya kadar
  4. tavayı kaynatmaya devam edin
  5. ardından tavanın tabanındaki tortu
  6. hafif pembemsi renk alınca tavayı ocaktan alın
  7. ve kereli yağınızı dilediğiniz yerde kullanın.

afiyet bal şeker olsun

Bu blogdaki popüler yayınlar

sütlü irmik helvası tarifi

25 dakikada fırında, haşlanmış tavuk kızartması

tencerede tavuk but haşlama

30 dakikada etsiz türlü yemeği hazır