evde pişen yemeklerle diyet

Evde pişen yemeklerle diyet nasıl yapılır? Evde pişen yemeklerle diyet pekala yapılır. Evde pişirilen yemekler insana kilo aldırmaz. Yemeklerin kilo aldırma sebebi gereğinden fazla yemek tüketilmesidir. Pekiyi, gerekli yemek nedir? Bir insanın günlük tükettiği enerjiyi karşılayabileceği ölçüde yemek tüketirse, kilo alma diye bir sorun olmaz. Burada önemli olan insanın günlük enerji tüketimini hesap etmesi ve ona göre yemek tüketmesidir. Şu an evde pişen yemeklerle gün içinde iki öğün beslenerek 73 kilomu korumaya çalışıyorum. Evde pişen yemekler arasında tatlılar dışında ayırdığım yemek yok sayılır.

İnsan günlük ne kadar enerji tükettiğini nasıl hesap eder? Şöyle; kilonuz hiç değişmiyorsa enerji tüketim hesabı yapmanıza gerek yok. Kilonuz ara sıra çıkıp iniyorsa hesap yapmanıza yine gerek yok. Kilonuz durmadan artıyor veya fazla kilodasınız ve aynı kiloyu koruyorsanız; işte o zaman enerji tüketimini hesap etmeniz zorunludur. Enerji tüketim hesaplamasını günlük tükettiğiniz yemek miktarını düşürerek ya da artırarak yapabilirsiniz. Bu hesabın sonucu 2-3 haftalık süreç gerektirir.

Altı ay süren diyetim sonunda istediğim kiloyu yakaldım ve diyetimi sonlandırdım. Birkaç gün beslenmemi diyet yemeklerimle sürdürdüm.  Yemek miktarlarımda küçük artırmalar yaparak kilo alıp almayacağımı denemeye (teste) karar verdim. Bu süreçte artırdığım her çeşit yemek ve ekmek miktarını gün gün not ettim. Aynı zamanda kilomuda kontrol ederek notlarımın arasına yazdım. Bu yaptığım test iki ayımı aldı. Testin sonucu, günlük ne miktarda yemek ve ekmek tüketeceğimi belirlememe yaradı.

Teste 73 kilo ile başladım ve testi 73 kilo olarak sonlandırdım. İki ay içinde yemek miktarlarının fazlalığı sebebiyle 3 kez kilomda iniş çıkışlar oldu. Kilo artışı 2 kiloyu aşmadı. Kilom 73 ila 75 kilo arasında üç kez gitti geldi. Bu sayede günlük kaç öğün besleneceğime ve ne miktarda yemek tüketeceğime karar verdim. Elimdeki testten edindiğim veriler, benim beslenmem için fabrika ayarları olduğunu kanıtladı. Bir şeyi daha kanıtladı, günlük tüketeceğim besin miktarları ile kilom arsında muazzam bir oranın olduğudur. Bu duruma hayret ettim, şaşırdım, anlam veremedim.

73 kiloyum, gün içinde toplam her kilom için 1 gr. ekmek; 2 gr. et yemeği (et, balık,tavuktan biri); 2 gr. sebze yemeği; 2 gr. bakliyat (kuru fasulye, nohut, mercimek) yemeği tüketmem gerekiyor. Günde iki öğün besleniyorum. İki öğünde 73 gr. ekmek yemem gerekiyor. Bu ekmeği 73 gr. değilde 80 gr. olarak ele alıyor ve her öğünüme kırkar gram  olarak paylaştırıyorum. Gün içinde diğer yemekleri iki öğünde de  tüktebiliyorum. Bazen bilinçli olarak kendimi şımartmak adına kilo artışına gidiyorum. Bu artış iki kiloyu aşmıyor. Kilo artışında fabrika ayarlarıma dönüyorum 4-5 gün içinde eski kiloma tekrar kavuşuyorum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

sütlü irmik helvası tarifi

25 dakikada fırında, haşlanmış tavuk kızartması

tencerede tavuk but haşlama

30 dakikada etsiz türlü yemeği hazır