makine pilavı nasıl yapılır


Makine pilavı evde nasıl yapılır? Piyasada küçüğünden büyüğüne kadar, çeşitli markaların pilav pişirme aleti var. Ev tipi pilav yapma makinesinden tutunda, endüstriyel pilav pişiricileri arasından birini ihtiyacınıza göre seçebilirsiniz. Bu makineler sadece pilav yapmıyor, aldığınız makinenin özelliğine göre çeşitli yemeklerin pişirilmesinde kullanılabiliyor. Elbette özelliği fazla olan pilav yapma makinesinin fiyatı da fazla oluyor. Kendimin kullandığı (philips marka) pilav pişirici pilav yapar, yaptığı pilavı sıcak tutar ve sebze haşlar. Pilav makinesini aldığınızda içinden el kitapçığı ile birlikte bir ölçme kabı ve birde buharda pişirme ızgarası çıkıyor. Alet yabancı marka olduğundan, pilavın nasıl yapılacağını kendi damak tatlarına göre tariflemişler. O da şöyle: iki ölçü kabı dolusu pirinci, 2 ölçü kabı dolusu suyu aletin tenceresine koy, çalışma düğümesine bas, gerisini alet halleder diyorlar. Evet, alet işini biliyor..

Gerçekten dediklerini yaparsanız, alet pilavı pişiriyor ve başlıyor ötmeye. Sesli uyarısının ardından, kendini pilavı sıcak tutma moduna alıyor. Yabancıların çoğu pilavı böyle pişiriyor. Yağı geçtim, pilavın içine çok az tuz koyuyor. Böyle pişirilmiş pilavı nasıl yer insan bilemem. Sonuç olarak; pilav pişirme makinesinde damak tadınıza uyan pirinç pilavı yapmak tamamen size kalmış. Pilav pişiricide pilav yaparken kullandığım yöntem şöyle; pirinci aletin ölçü kabı ile ölçüp tel süzgece koyuyorum. Süzgeci musluk suyunun altına tutuyorum ve elimle güzelce pirinci yıkıyorum ve süzüyorum. Tencereye yağı koyuyor ve pirinci kavuruyorum. Ardından aletin ölçü kabı ile kaç ölçü pirinç koymuşsam o kadar su koyuyor, tuzunu ayarlıyorum. Peşinden tenceredeki hazırladığım karışımı aletin tenceresine koyuyor ve aleti çalıştırıyorum. Her pilav yapışımda yarım ölçek suyu fazladan koyuyorum, değilse pilav kuru oluyor.

Bu blogdaki popüler yayınlar

sütlü irmik helvası tarifi

25 dakikada fırında, haşlanmış tavuk kızartması

tencerede tavuk but haşlama

30 dakikada etsiz türlü yemeği hazır