sebzeli tavuk köftesi ızgara


Sebzeli tavuk köftesi ızgara tarifi: Izgarada karışık tavuk köftesi yapacağımdan, tavuk köftesi harcı içerisine soğan koymadım. Sebebi ise; köftenin bir kısmını normal köfte, kalan kısmını çöp şişe geçirerek Adana kebabı yapmak istedim. Yani, normal tavuk köftesini Adana kebabında kullanılan köfte malzemeleriyle yaptım. Bu köfteyi ilk olarak yapmıyorum, çoğu zaman tavuk köftesini bu şekilde soğansız yaparım. Köfte yapımında derisi alınmış bir bütün 600 gr. ağırlığında tavuk göğsü kullandım. Tavuk göğsünü rondoda macun kıvamında olmayacak şekilde kıyma yaptım. Yaptığım köfteleri ocak üzerindeki döküm ızgarada kızarttım.

karışık tavuk köftesi malzemesi
  1. bir bütün derisiz tavuk göğsü
  2. iki diş sarımsak
  3. dört yemek kaşığı zeytinyağı
  4. yarım yemek kaşığı tatlı biber salçası
  5. karabiber, kimyon
  6. maydanoz ve tuz

karışık tavuk köftesi yapımı
  1. maydanozu kıyın, sarımsağı ezin,
  2. tavuk göğsünü parmak şeklinde kesin ve kuşbaşı doğrayın
  3. doğradığınız eti, rondoda kıyma yapın
  4. yoğurma kabına bütün malzemeleri koyun
  5. özleşinceye kadar yoğurun
  6. ardından köfte harcını dolapta bir saat dinlendirin
  7. dinlenen köfte harcının bir kısmından parçalar koparın köfteler yapın
  8. kalan kısmını ahşap kalın çöp şişe geçirin adana kebabı şeklini verin
  9. yaptığınız köfteleri mangalda veya elektrikli ızgarada
  10. veya ocak üzerinde çalışan döküm ızgarada
  11. çevirerek kızartın, yanına domates, biber, soğan közleyin
  12. ve gönlünüzce servis edin.

afiyet bal şeker olsun

Bu blogdaki popüler yayınlar

sütlü irmik helvası tarifi

25 dakikada fırında, haşlanmış tavuk kızartması

tencerede tavuk but haşlama

30 dakikada etsiz türlü yemeği hazır