kuzu kemiğinden et suyu nasıl çıkar


Kuzu kemiğinden et suyu nasıl çıkar? Kasaplarda ve büyük marketlerde kemik istediğim zaman, genelde paketlenmiş kuzu kemiğini verirler. Haliyle kemik alıyoruz, üzerinde elbette et aramayız. Ne ise, bu kemik konusu uzun hikaye dönelim biz konumuza. Kuzu kemiğini daha çok, çorba ve bakliyat yemeklerinin yapımında kullanırım. Bir kilo kuzu kemiği alırım, 250 gr. olarak dört parçaya ayırır, poşetler ve derin dondurucuya kaldırrım. Lazım olduğunda dondurucudan çıkarır, haşlar ve suyunu yapacağım yemeklerde kullanırım.

Kuzu kemiğini yemek yapımında kulanmışsanız, fazla bir lezeti olmadığını farketmişsinizdir. Herkesin bildiği gibi, kemik suyu çıkarmak için; kemik haşlanır ve suyu yemek yapımında kullanılır. Ben de öyle yaparım, kuzu kemiğini suyu için çoğu zaman haşlarım. Haşlama işleminde düdüklü tencere kullanırım. Fakat, benim kuzu kemiği haşlama yöntemim farklı. Bu gün, kuru fasulye yaptım ve yemekte kuzu kemiği haşlama suyu kullandım.

Kemik suyu çıkarırken, hani o şeflerin saydıkları (büyük bir bölümünü evde bulamadığımız) malzemeleri kullanmam. Bilmem ne sapı, bilmem ne gövdesi falan filan. Düdüklü
tencere'ye kuzu kemiğini koyarım, kemikler iyice kararıncaya kadar kavurrum. Ta ki, kemikten cısır cısır sesler çıkıncaya kadar. Sonrasında ihtiyacım kadar üzerine sıcak su kor ve kemik üzerinden (varsa) etler lime lime dökülünceye kadar haşlarım. Kuru fasulye için 5 su bardağı suya ihtiyacım vardı. 8 bardak su ile 250 gr. kuzu kemiğini 40 dakika haşladım, süzdüm. Zaten düdüklüde 5 su bardağı su kalacağını biliyordum, yemekte kullandım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

sütlü irmik helvası tarifi

25 dakikada fırında, haşlanmış tavuk kızartması

tencerede tavuk but haşlama

30 dakikada etsiz türlü yemeği hazır