arpa şehriyeli pirinç pilavı 15 dakikada hazır

 
Arpa şehriyeli pirinç pilavı 15 dakikada hazır. Pirinç pilavı yapımında pirinç cinsi, pirinç ve su ölçüsü çok önemli. Tarifimde baldo pirinç kullandım. Pilavı yaparken pirinç ve suyu 200 ml. lik su bardağı ile ölçtüm. 200 ml. lik su bardağı 200 gr. su alır. Pirincin nişastasını gidermek için, pirinci ılık su içinde yarım saat ısladım. Ardından 7-8 defa su koyup yıkadım, süzdüm. Arpa şehriyeli pilav yaparken ayrıca şehriye için de su koymak gerekir. Pirince bire bir buçuk sıcak su koydum. Şehriyeye ise, şehriye ağırlığının yaklaşık iki katı kadar su ilave ettim. Pilavda toplam 60 gr. ağırlığında zeytinyağı ve tereyağı kullandım.

Arpa şehriyeli pirinç pilavı malzemesi:
  1. iki bardak baldo pirinç
  2. iki kaşık zeytinyağ
  3. bir kaşık tereyağ
  4. üç kaşık tepeleme arpa şehriye
  5. bir tatlı kaşığı tuz
  6. 3.5 bardak sıcak su

yapılışı
  1. pirinci ılık su içinde 30 dakika ıslayın
  2. peşinden suyu berrak olana kadar yıkayın, süzün
  3. yağ içinde şehriyeyi renk değiştirene kadar kavurun
  4. ardından pirinçi katın, şeffaflaşana kadar kavurun
  5. üzerine 3.5 bardak sıcak su ve tuz katın
  6. tencereyi 1 dakika fokurdatın
  7. tencere kapağını kapatın
  8. kısık ateşte suyunu çekinceye kadar 14 dakika pişirin
  9. süre sonunda ocağı söndürün
  10. ve tencereyi 15 dakika dinlendirin.
afiyet bal şeker olsun

Bu blogdaki popüler yayınlar

sütlü irmik helvası tarifi

25 dakikada fırında, haşlanmış tavuk kızartması

tencerede tavuk but haşlama

30 dakikada etsiz türlü yemeği hazır